Analýza klíčových slov a proč ji potřebujete?

 

Photo by mentatdgt from Pexels

V online světě existuje hromada pojmů, které se vyplatí znát. Rozhodně mezi ně patří i analýza klíčových slov. Proč si ji nechávají firmy dělat na zakázku, v čem spočívá a jak nakonec vylepší statistiky?

Pokud už nějakou dobu brouzdáte internetem, rozhodně jste na klíčová slova nejednou narazili. Stále totiž patří mezi důležité součásti optimalizace webu. Jde v podstatě o slova případně hesla, která popisují obsah na dané stránce. Po jejich zadání do vyhledávače jsou ve výsledcích ztučněny, čímž pomáhají vašemu projektu být vidět.

 

Obsahový marketing na náhodě nepostavíte

Pravděpodobně víte, že se to s klíčovými slovy nemá přehánět. Pokud tak řešíte nasazení klíčových slov, počítejte s tím, že budete potřebovat jen ty nejlepší a to v malém počtu. Obvykle se uvádí, že kvalitní obsahový marketing lze postavit na dvou klíčových slovech, které zazní maximálně třikrát. Máte hromadu možností, ale vybrat jen dvě. Troufnete si?

 

Proč se vyplatí profesionální analýza klíčových slov? 

Zatímco spousta lidí klíčová slova neřeší vůbec, druhá skupina o nich ví a vždy vyplňuje to první, co je napadne. Proč do investovat do analýzy?

 

Záleží na správném výběru

 

1.     Spojení s obsahem

Nejdůležitějším faktorem samozřejmě zůstává smysl klíčových slov. Rozhodně musí být spojeny s obsahem, který mají šířit. Nevyplácí se sázet na nejvyhledávanější fráze. Spíše pomáhá zaměření na ty, které opravdu sedí k nabízenému. Mimochodem, algoritmus i tohle dokáže rozeznat.

 

2.     Konkurence

Ano, klíčové slovo má konkurenci stejnou, jako třeba vaše firma. Když sto stránek optimalizuje na slovo „boty,” je jen malá šance dostat se ve vyhledávání výše. Mnohem víc se vyplatí ladit klíčové slovo různými přídavnými jmény, aby bylo co nejblíže obsahu a zároveň nemělo příliš konkurence.

 

3.     Reálná vyhledávanost

I druhý krok má limity. Vhodné klíčové slovo totiž v zásadě nemusí být sáhodlouhé spojení, které nemá nikdo jiný. Aby dobře plnilo své poslání, musí totiž zároveň být vyhledávané.

Pokud spojíte tyto tři faktory, dostanete vhodné klíčové slovo. Jenže jak na to? Potřebujete alespoň z části rozumnět několika nástrojům. Data jsou ale jen jedna věc. Jakmile prozkoumáte všechna fakta, čeká vás hledání pravého spojení. Tento proces může zabrat klidně celou věčnost. Nevyplatí se ho přenechat zkušeným?

S dobře vypracovanou analýzou klíčových slov toho kromě optimalizace webu můžete dělat mnohem více. Když je předáte copywriterovi, může na jejich základě přispívat do blogu články, které budou lákat nové zákazníky. Analýza klíčových slov se tak prakticky dá označit jako stěžejní bod pro vstup do obsahového marketingu. Jdete do toho?

Potřebujete Analýzu klíčových slov? Napište mi