Nad čím se zamyslet, než začnete tvořit web ve WordPressu

Pokud čtete tento článek, pravděpodobně jste se rozhodli, že chcete web zpracovaný ve WordPressu. Ať už si ho plánujete vytvořit sami, či jste se obrátili na profesionála, vždy je třeba věnovat dostatečný čas přípravě, aby web splnil vaše očekávání.

Na následujících řádcích najdete 5 otázek, které vás provedou přípravnou fází tvorby webu. Cílem je, abyste po jejich zodpovězení věděli přesně, jak má váš web vypadat.

K čemu potřebuji web?

V dnešní době si mnoho podnikatelů nechá web vytvořit pouze proto, že ho má konkurence, či proto, aby pro marketing alespoň „něco dělali“.

Pokud ovšem vašemu webu nepřisoudíte specifický úkol, bude zbytečný. Jednoduše řečeno, každý web má přivést nové zákazníky, případně napomoci komunikaci s těmi stávajícími.

Kdo je návštěvník a proč přichází?

Dalším krokem je vytvořit profil typického návštěvníka vašeho webu. Podle účelu webu to bude typický zákazník či člověk, kterého byste naopak chtěli přilákat. Vytvořte několik profilů, a pak najděte to, co je spojuje. Podle výsledného profilu byste se měli zamyslet nad tím, jak by měl web na návštěvníka působit.

Jakmile máte hotovo, je třeba se zaměřit na to, co návštěvníci na webu hledají. Ať už prodáváte zboží, či poskytujete služby, vždy nabízíte zákazníkům řešení jejich problému. A proto je třeba prostřednictvím webu ukázat, že řešení jejich problému máte.

V tuto chvíli máte ideální příležitost se v očích potenciálního zákazníka odlišit od konkurence. Proto je třeba si promyslet, čím se od konkurence lišíte a rozdíly na webu vhodně zdůraznit.

Co by měl návštěvník udělat?

Cílem není na web návštěvníka pouze přivést, důležité je, co na něm později udělá. Je třeba si tedy rozmyslet, co po návštěvnících chcete. Cílem může být, aby zákazník zakoupil váš produkt, či aby na sebe zanechal kontaktní údaje.

Co by měl web umět? Kolik prostředků do něj mohu investovat?

Je třeba mít srovnáno, co všechno by měl váš web po technické stránce umět. Jako inspirace mohou posloužit konkurenční weby, či vaše vlastní nápady na prvky, které by měl web obsahovat.

V neposlední řadě je třeba určit výši částky, kterou jste ochotní investovat do výroby webu, a jeho následné správy. Podle toho budete moci snáze určit, zda se obrátit na profesionály, či web vytvořit vlastními silami.

Co všechno budu k tvorbě webu potřebovat?

V následujícím seznamu najdete všechno, co byste měli mít připraveno před tím, než se pustíte do tvorby webu. Pokud tento úkol zadáte odborníkovi, pravděpodobně vás požádá o to samé.

  • Logo, případně celý logo/brandmanuál, podle kterého bude možné vytvořit designe webu.
  • Texty, které mají být na webu umístěny.
  • Doména a webhosting
  • Jakákoliv další data, která mají být na webu umístěna. Reference, kontaktní údaje či odkazy na sociální sítě.

Zaujal Vás WordPress a potřebujete s ním poradit? Pomůžu Vám